20110918

Jobbhelg och livenissar!

Nu pustar jag ut i soffan efter en hel helgs arbete. Och inte ett jota har jag sytt. Jo, jag prövade förresten sy en klänning ikväll men overlocken bråkade och gjorde fula hoppstygn så jag gav upp. När jag är ledig i veckan ska jag ge den en massa kärlek, med nya nålar, olja och dammsugning så kanske den blir glad igen. 
Dessutom väntar jag paket från Bibbis Textil med en massa nya trådar och lite annat skoj, så jag ser verkligen fram emot den här syveckan. Jag ska bland annat sätta igång ett projekt jag funderat på i över 6 år. Det kännns himla spännande faktiskt. Jag ska naturligtvis visa er sen när jag kör igång.

Förresten är det så himla kul när man får se mössorna man syr live. Här är Felicia och Ylva-Li i mössorna jag visade i förra inlägget. Är de inte världens sötaste syskon? Deras härliga mamma Sanna har fotat de fina bilderna och gett mig tillåtelse att använda dem.  Tack Sanna! <3





1 kommentar:

Sara sa...

Dina mössor är jätte fina!
Alice älskar sin, fick komplimanger på förskolan när hon hade den där! Men så fick den bada i en geggamoja-pöl, efter det använder vi andra mössor på fsk.
Visade mössan i min blogg och länkade hit, hoppas det var ok!
Ha det bra!